Spojte stěhování s generálním úklidem
Říká vám něco film „Kulový blesk“? Pokud ano, pak si možná vybavíte scénu u Mistra Bílka, jak postupně třídil věci a rozhodoval se, co zachovat, a čeho se zbavit. Bral do rukou jeden předmět za druhým a komičnost celé situace podpořil i nález kartonové krabice s „kraby a mořskými ježky“ alias milostnou korespondencí. Sekundovali mu při tom Josef Abrhám a Rudolf Vodrážka jako filmový manžel Karolíny Slunéčkové, mimochodem i jako její skutečný manžel.
Probírka věcí před stěhováním patří k nejnáročnějším operacím, které se musíte zhostit vy sami, zatímco stěhovací firmu pověříte tím ostatním. Stěhováci vás sice mohou přestěhovat na klíč, komplet i s balením věcí, ale nemohou za vás určit, co chcete zachovat, a co ne. Využít této báječné příležitosti založit nový domov jen s věcmi, které skutečně užíváte a potřebujete, byste ale měli, budete mít lepší pocit a nebude vás tížit špatné svědomí, že s sebou taháte haldu krámů, a máte jimi zaplněný celý byt.
Začněte šest týdnů před stěhováním – a v této době objednejte i stěhovací firmu stěhování v Praze. Není to příliš brzy? Ne, opravdu není, je to tak „akorát“. Šest týdnů je dostatečně dlouhá doba na postupné třídění předmětů, a ne jako Mistr Bílek, který kvůli tomu obětoval celou noc. V noci se raději pořádně vyspěte a věci probírejte každý den alespoň chvíli, tak půl hodiny až hodinu, abyste nebyli rutinní činností znechuceni.
Prodej, darování, likvidace – až budete odkládat na hromádky nepotřebné předměty, označte si je tak, aby bylo jasné, které budete prodávat, a které někomu darujete. Předměty určené k likvidaci mohou stěhováci odvézt na sběrný dvůr, takže spojíte stěhování zčásti i s vyklízením. Nemusíte tedy řešit, že se starý vyřazený stůl nebo křeslo nevejdou do popelnice, stěhováci si s tím poradí. Odvezou i nebezpečné předměty, jako jsou staré zářivkové trubice, kanystry s ředidlem, benzínem apod.